Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lángba borult egy családi ház tetőszerkezete augusztus 9-én, a délelőtti órákban, Dányban, a Szent István utcában. A száz négyzetméteres épületben tartózkodók időben kimenekültek az udvarra, és még a tűzoltók kiérkezése előtt egy gázpalackot is kihoztak az égő házból. A gödöllői hivatásos tűzoltók négy vízsugár segítségével fékezték meg a lángokat és akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A tűzeset során személyi sérülés nem történt, lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor – tájékoztatta szerkesztőségünket Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP