Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Körforgalmat alakítottak ki a 3-as főút és a 3105-ös út csomópontjában. A nettó 365 millió forintos hazai forrásból megvalósult beruházással biztonságosabbá vált a gödöllői autósok által is nagy számban használt bagi útkereszteződés.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az augusztus 10-i ünnepélyes átadáson hangsúlyozta: a bagi csomópont a magyarországi főúthálózat egyik leginkább balesetveszélyes, lakott területen kívüli útkereszteződése volt. 2008 és 2014 között 11 személyi sérüléses baleset történt itt, kettő közülük halállal végződött.
Vécsey László (Fidesz-KDNP), a gödöllői központú választókerület országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az új körforgalom a térségben élő 40 ezer ember életét könnyíti meg. A fejlesztés öt hónap alatt készült el. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója tájékoztatása szerint az új körforgalom kialakítása során három buszmegálló is létesült, valamint két gyalogos átkelőhely, és a világítás is megújult. Hozzáfűzte: a körforgalom közlekedésbiztonsági szempontból jelentős, hiszen a kereszteződést naponta 10 ezer jármű használja. A kivitelezést a fővárosi székhelyű, csömöri telephellyel rendelkező ÁR-LA Magyarország Kft. végezte. Forrás: MTI - Fotó: Bartolf Ágnes