Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Magyar Asztronautikai Társaság (MANT) – együttműködve a nemzetközi Space Generation Advisory Council szervezettel – idén nyáron először rendezi meg a MANT Űrakadémiát. Az augusztus 6-9. között (csütörtöktől vasárnapig) lezajló rendezvény Gödöllőn, a Szent István Egyetem B jelű kollégiumának épületében lesz.
A négynapos eseményen 18-35 év közötti fiatalok vesznek részt: mérnök, fizikus, informatikus, jogász, orvos, biológus, kémikus, menedzser, és mindazon területek képviselői, amik kapcsolódhatnak az űrtevékenységhez. A rendezvényen előzetes jelentkezés alapján résztvevő fiatalok egy közös ajánlást fogalmaznak meg Magyarország vezetése számára, hogy az Európai Űrügynökség (ESA) önkéntes programjai közül melyekhez lenne érdemes csatlakoznia a hazánknak.
Segítendő a munkacsoportokban zajló munkát, az űrakadémián áttekintő jellegű előadások hangzanak el hazai űrkutatással foglalkozó szakemberektől, akik egy-egy önkéntes programhoz való csatlakozás fontosságára világítanak rá. Forrás: mant.hu