Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A mesterséges gyémántok világa 2025-03-30 11:03:41 Ha környezettudatos és költséghatékony megoldást keresel, ezek a kövek nagyszerű választást kínálnak
Gödöllőn is ígérhetnek szerelmet a hamis profilok 2024-03-03 11:00:48 Romantikus csalásnak is nevezik azt a módszert, amikor az áldozatokat az érzelmekre hatva károsítják meg sokszor milliókkal az online térben
Ünnepi hangulat kedvenceinkkel az Inviteltől 2014-12-17 13:41:58 Januártól a DIGI Sport 2-es csatornájával is bővíti kínálatát a Gödöllőn is szolgáltató telekommunikációs társaság
Gödöllői téglák Hatvanban 2014-10-03 09:38:21 Varga Kálmán szerint városunkat ma is a politikai akarnokság és az ebből fakadó kirekesztő szemlélet uralja, a szolganépre pedig a kisstílűség a jellemző