Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hátulról nekiütközött egy kisteherautó egy kamionnak az M3-as autópálya 31-es kilométerénél, a Budapest felé tartó oldalon, Gödöllő előtt. A július 20-án, a kora esti órákban történt balesetben a kisteherautó vezetője súlyosan megsérült, őt a mentők kórházba szállították –tájékoztatta szerkesztőségünket a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
Csámpai Attila hozzátette: az aszódi hivatásos tűzoltók áramtalanították a járműveket, valamint biztosították a helyszínt, hogy a Gödöllői Autópálya Alosztály munkatársai elvégezhessék feladatukat. A műszaki mentés ideje alatt egy sávban haladt az autópálya forgalma, ezért kisebb torlódás alakult ki az érintett szakaszon. A roncsok elszállításáról a rendőrség és a tulajdonosok gondoskodtak. Fotó: PMKI Aszód őrs