Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mintegy ötven hektáron égett a búzatábla Iklad határában, július 5-én, a délelőtti órákban. Az égő haszonnövény-terület környezetében száraz gaz, avar, valamint az erdősávban az aljnövényzet is lángra kapott.
Az aszódi és a gödöllői hivatásos tűzoltóknak négy vízsugárral sikerült a lángokat megfékezni, majd eloltani. A munkájukat a tulajdonos által biztosított erőgép is segítette – tájékoztatta szerkesztőségünket Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Aszód Őrs