Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Oldalára borult egy személyautó május 25-én, a délelőtti órákban délelőtt Gödöllőn, a Valkó felé vezető úton. A gépkocsiban csak a sofőr utazott, aki nem sérült meg a balesetben. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a roncsot, majd autómentő segítségével megszüntették a forgalmi akadályt – tájékoztatta szerkesztőségünket a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
Csámpai Attila egy másik eset részleteiről is beszámolt, miszerint: felborult egy méheket szállító utánfutó az M3-as autópályán, Gödöllő közelében, a babati pihenőnél, május 24-én, a délutáni órákban. A harminc méhkaptár – kaptáronként hatezer méhvel – az út menti fás, bokros területre borult. Az összetört kaptárokból a rovarok kiszabadultak és a közelében rajzottak. A gödöllői hivatásos tűzoltók a felbolydult méheket porlasztott vízsugárral nedvesítették, ezzel segítve a méheszek munkáját a befogáshoz. A méheket egy másik trélerre felpakolták, továbbszállították. A műszaki mentés ideje alatt félpályás útzár volt érvényben az érintett útszakaszon. Fotó: PMKI Gödöllő HTP