Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szép sikereket értek el a gödöllői sakkozók a hétvégén lezajlott egyéni rapidversenyeken. Lauber Kolos (képen), a Hajós iskola tanulója az egyéni rapidverseny országos döntőjében az U-10-es kategóriában ült asztalhoz, és veretlenül a 2. helyen végzett Hajdúböszörményben. Kolos sikerében nagy szerepet játszott felkészítője, edzője Breitenbach Zoltán. Sillye Kálmán, a Gödöllői Sakkbarátok mesterjelöltje a Pest megyei egyéni rapid sakkverseny döntőjében száz százalékos eredménnyel (7 győzelem) az 1. helyet szerezte meg.