Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április utolsó napján Szigetszentmiklós adott otthont az V. Szakmai Közlekedésrendészeti Verseny gépkocsizó- és motoros járőrök számára kiírt megmérettetése megyei döntőjének. A résztvevők elméleti és gyakorlati fordulókon mérték össze szakmai tudásukat. Az elméleti tesztlap eredményei mellett, a bírák az ügyességi pályán végrehajtott gyakorlati feladatokat külön pontozták.
A gépkocsizó járőrök közül Cserni János rendőr törzsőrmester, a Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársa állhatott fel a dobogó felső fokára, így ő képviselheti a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságot az országos versenyen, amit június második felében Gödöllőn rendeznek meg. A fiatal tiszthelyettes édesapja korábban szintén a helyi kapitányság kötelékében szolgált, és méltán lehet büszke a fiára. Forrás: police.hu