Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult eljárás a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályán K. Ákos 31 éves gödöllői lakos, B. András 19 éves zsámboki lakos, valamint egy 17 éves gödöllői fiú ellen – írja a police.hu.
Az ügyben jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a gyanúsítottak április 8-án 4 óra 30 perc körüli időben jelentek meg egy gödöllői társasház pincéjében, ahol K. Ákos a sértettet tettleg bántalmazta és a telefonját követelte tőle, aminek hangosan kiabálva próbált érvényt szerezni. B. András és a 17 éves gyanúsított végignézte, ahogy 31 éves társuk a sértettet – aki ekkor már a földön feküdt – többször megütötte és megrúgta.
A hangoskodásra a ház egyik lakója felébredt, és kérdőre vonta a gyanúsítottakat, akik ennek hatására a helyszínt elhagyták. A bejelentést követően a gödöllői nyomozók megkezdték az adatgyűjtést és a tanúk kihallgatását. Ennek eredményekét azonosították a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható személyeket.
K. Ákost és fiatalkorú társát április 9-én hajnalban, B. Andrást pedig aznap, a kora délutáni órákban fogták el. A három férfit gyanúsítottként hallgatták ki, majd bűnügyi őrizetbe vették. A Gödöllői Járásbíróság április 10-én elrendelte K. Ákos előzetes letartóztatását. Két társa az eljárás további szakaszában szabadlábon védekezhet.