Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A korábbi évek gyakorlata szerint a rendőrség az április 2-a és április 6-a közötti húsvéti időszakban közúti ellenőrzéseket tartott. Ezek folyamán a hatóság munkatársai kiemelt figyelmet fordítottak az ittas állapotban közlekedő, agresszív, szabályszegő gépjárművezetők forgalomból történő kiszűrésére és ezzel a balesetek megelőzésére. Az ORFK által összesített adatok alapján a rendőrök az intézkedések során 30.327 közlekedő ittasságát ellenőrizték, akik közül 302 személy szervezetében mutattak ki alkoholt. A vezetői engedélyt 114 esetben vették el a helyszínen ittas vezetéssel összefüggésben.
Ami a Pest megyei számokat illeti, a rendőrök az intézkedések során 2.195 közlekedő ittasságát ellenőrizték, akik közül 19 személy vezetett járművet alkoholos befolyásoltság alatt. A jogosítvány helyszíni elvételére 9 esetben került sor. A Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területén szolgálatot teljesítő rendőrök a fenti időszakban 289 esetben intették le ellenőrzés céljából a járművezetőket. A szonda egyetlen személynél mutatott ittasságot.
A rendőrség munkatársai köszönik az alkoholmentes sörrel jutalmazott (képen a 3-as számú főút máriabesnyői szakaszán) szabálykövető közlekedőknek, hogy magatartásukkal hozzájárultak a tragédiák elkerüléséhez.