Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Három gödöllői kötődésű játékos kapott meghívót a március 29-i, Görögország elleni Európa-bajnoki selejtezőre készülő labdarúgó válogatottba – olvasható az mlsz.hu oldalon. Dárdai Pál szövetségi kapitány 24 főt számláló keretében ott van Lovrencsics Gergő, a lengyel élvonalbeli Lech Poznan támadója, Simon Krisztián, a német másodosztályú 1860 München játékosa, valamint Varga Roland, a Ferencváros csatára (képen balról jobbra).
A válogatott tagjai március 23-án, hétfőn délben találkoznak Telkiben, és kezdik meg a közvetlen felkészülést a jövő vasárnapi mérkőzésre. Hogy a gödöllői triumvirátus tagjai közül kik jutnak szóhoz a Groupama Arénában lezajló ütközeten, március 29-én 20.45 órától kiderül.