Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Azzal, hogy a háromszoros válogatott, 2009-ben az U20-as csapattal világbajnoki bronzérmes Varga Roland (képen) ma hivatalosan is a Ferencváros játékosa lett, immár négy, egykoron Gödöllőn nevelkedett focista tartozik az ország egyik legnépszerűbb klubjának kötelékébe. A most szerződtetett csatáron kívül, Busai Attila, Nagy Dániel és a jelenleg (még) az NB II-es Soroksár csapatában játszó Lovrencsics Balázs is a fővárosi zöld-fehérek labdarúgója.
A Fradiban korábban is megfordultak gödöllőiek. Példaként – a teljesség igénye nélkül – a húszszoros válogatott Rab Tibort, vagy az ifjúsági válogatottságig jutott Morvai Lászlót említhetjük. Fotó forrása: fradi.hu