Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Köszönhetően a KMOP-3.3.3-13-2013-0101 azonosítású pályázati projektnek, megtörtént a Gödöllői Rendőrkapitányság épülete napelemes rendszerének telepítése. A rendszer évente megközelítőleg 24.100 kWh villamosenergia-fogyasztást fedez, ami éves szinten több mint 800 ezer forint költségmegtakarítást jelent az intézmény számára.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság 18.465.800 forint összegű beruházásához száz százalékos intenzitású uniós támogatásban részesült, aminek köszönhetően 20 kWp teljesítményű, 80 darab egységből álló napelemes rendszert telepítettek a Gödöllői Rendőrkapitányság épületének tetőszerkezetére.
A projekt során közvetlen cél volt a vételezett villamos energia nagymértékű kiváltása a háztartási méretű kiserőmű által termelt villamos energiával. A megújuló energiafelhasználás növelésének eredménye az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése. További előnye a projektnek, hogy elősegíti a fenntarthatóság irányába fejlődő életforma kialakítását, és példamutató magatartást állít a város polgárai számára – olvasható a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság által kiadott sajtóközleményben.