Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adataira alapozva, a napi.hu közzétette a 2013-as évre vonatkozó személyi jövedelemadó (szja) bevallások adott településen élők számához viszonyított arányait. Az országos átlag 44,3 százalék volt, míg a Pest megyei ráta 43,2 százalékos mértékű.
Ami ebből a szempontból Gödöllőt illeti, a településünkről szja-bevallást készítők aránya meghaladja mind a megyei, mind az országos átlagot. Városunk állandó népesség a tavalyi év első napján 32.012 fő volt, akik közül 14.459-en teljesítették ez irányú kötelezettségüket, ezáltal a gödöllőiek szja-bevallási hajlandósága megközelítette a 45,2 százalékot.