Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Fokozott óvatosságot kér a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a megye útjain közlekedőktől. A kialakult időjárási helyzet miatt több utat is le kellett zárni a megyében. Többek között a 3104. számú út Valkó és Gödöllő közötti szakaszát, ahol a jegesedés jelent veszélyt, és a forgalmat Tura felé terelik.
Sajnálatos, de a Gödöllői Rendőrkapitányság illetékességi területén több anyagi káros baleset is nehezíti a forgalmat. Értesülésünk szerint az Erzsébet királyné körúton kidőlt egy fa a rárakodó jeges halmazállapotú csapadék súlyától. A város több pontján is előfordulhatnak hasonló helyzetek, és nem csak a közutak környékén, hanem a gyalogosok által használt, parkokon, ligeteken átvezető járdáknál is. Ha tehetik, kerüljék el ezeket a helyeket.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága kéri a megye útjain közlekedőket, hogy fokozott óvatossággal haladjanak, járművük sebességét az út- és látási viszonyoknak megfelelően válasszák meg. Forrás: police.hu