Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Immár negyedik éve hirdeti meg a gödöllői székhelyű GreenDependent Intézet az „E.ON EnergiaKözösségek” elnevezésű energiatakarékossági versenyt, melynek keretében az ország egész területén 5-7 háztartás, család által alakított kis közösségek versenyeznek, hogy ki tudja elérni, illetve túlteljesíteni a közösen vállalt 9%-os energia-megtakarítási célt: beruházás nélkül, a viselkedés és napi rutin megváltoztatásával. A 2015.január 1. és május 31. között lezajló versenyben értékes nyeremények várják a családokat, háztartásokat, és közösségeket, az elért megtakarításon felül is!
A program 2011-es indulása óta a közösségek az alábbi eredményeket érték el: • 81 versenyző energiaközösség alakult, több mint 450 résztvevő háztartással, • több mint 450 ezer kWh energiát takarítottak meg és 170 tonna CO2 kibocsátást kerültek el, • az egyes évadok nyertes közösségei 23-32% közötti energia-megtakarítást értek el.
Az EnergiaKözöségek programról és a versenyről a kezdeményezés honlapján is közzétett felhívásból lehet részletesebben tájékozódni, energiavadásznak és klíma-koordinátornak november 15-ig jelentkezni.