Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember 28-án, a déli órákban tragikus kimenetelű közúti baleset történt Isaszegen, az Ady Endre úton, ahol egy személyautó halálra gázolt egy kerékpárost. A Dány irányába tartó autó a baleset következtében fának rohant, a benne ülő két ember sértetlen maradt. Az elgázolt 50 év körüli férfit és kerékpárját a frontális ütközés ereje egy fára repítette. A sérültet a gödöllői tűzoltók hozták le, de már nem tudtak rajta segíteni, a helyszínen életét vesztette – adta hírül MTI és a police.hu. Fotó: Lakatos Péter