Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Eddig tisztázatlan okból és körülmények között fordult keresztbe egy kamion július 8-án 15 óra 15 perckor az M3-as autópályán, Gödöllőnél – írta a police.hu. A baleset a főváros felé vezető oldalon, a 27-es kilométerszelvénynél történt. A járműszerelvény – miután a pályatesten keresztbe fordult – átszakította a szalagkorlátot és átsodródott az autópálya fővárosból kifelé vezető oldalának belső sávjába.
A baleseti helyszínelés idejére az M3-as autópálya főváros felé vezető oldalát teljes szélességében lezárták, a forgalmat a 38-as kilométernél (Bagi csomópont) a 3-as számú főútra terelték a rendőrök. Az autópálya fővárosból kifelé vezető oldalán egy sávra korlátozódott a forgalom.
Csámpai Attila, a Pest megyei katasztrófavédelem szóvivője a balesettel kapcsolatosan az MTI-nek elmondta: szerencsére, senki sem sérült meg, de a lengyel rendszámú kamion üzemanyagtartályából szivárgott a gázolaj. A helyszínre a gödöllői és az aszódi tűzoltók vonultak ki, akik hordókba fejtették át a több száz liternyi üzemanyagot, illetve felmérték, hogyan lehet egy sávot felszabadítani. A baleset körülményeit a Gödöllői Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya vizsgálja. Fotó: MTI/Mihádák Zoltán