Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rongálás vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt a Monori Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya – szabadlábon hagyása mellett – eljárást folytatott Sz. Csaba 41 éves gödöllői lakos ellen. A nyomozás során beszerzett adatok szerint a gyanúsított 2014. április 9-én, a kora esti órákban szóváltásba keveredett egy ismerősével annak maglódi házában, majd a lakásban több berendezési tárgyat megrongált, egy ruhásszekrény ajtaját leszakította, több ablak üvegét betörte (képen), végül távozott a helyszínről.
A rendőrök a bejelentés után néhány perccel Maglód egyik útkereszteződésében igazoltatták a férfit, akit elfogtak és a Monori Rendőrkapitányságra előállítottak. A nyomozók Sz. Csabát gyanúsítottként hallgatták ki. A gödöllői férfi ellen folytatott eljárást a nyomozóhatóság a napokban befejezte, és a keletkezett iratokat vádemelési javaslattal megküldte az illetékes ügyészségnek. Forrás: police.hu