Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A 2013. évre tervezett fő feladatok összességében teljesültek – ezzel a mondattal kezdődik Pintér Mihály tűzoltó alezredesnek, a Gödöllő Hivatásos Tűzoltóparancsnokság vezetőjének írásos beszámolója az elmúlt esztendőről. A dokumentumban foglaltakat március 13-án a gödöllői képviselőtestület tagjai is megismerhették, majd vita nélkül elfogadták.
A Szabadság út 28. szám alatt található, felújításra szoruló épületben állomásozó egység működési területéhez összesen 27 település tartozik. A katasztrófavédelmi tevékenységet is végző tűzoltók tavaly 396 darab, beavatkozást igénylő eseménnyel szembesültek: a tűzesetek száma 329, a műszaki mentéseké 218 volt. Téves jelzést 95 esetben kaptak, míg szándékosan megtévesztő jelzés 7 alkalommal fordult elő. A kivonulások száma csökkenő tendenciát mutatott.
2013-ban egy fő hunyt el és 12 személy sérült meg tűzesetben az illetékességi területen. A műszaki mentés során 6 halálos áldozattal és 64 sérülttel volt dolguk a tűzoltóknak. Az elmúlt évben Gödöllőn 85 tűzesethez kellett kivonulniuk, a műszaki mentések száma pedig 80 volt városunkban. Egy évvel korábban ugyanezek az adatok 110, illetve 101esetről tanúskodtak.