Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nagy tréfamesternek bizonyult az élet a február 22-én, a gödöllői egyetem sportcsarnokában első alkalommal megrendezett amerikaifoci Aréna Kupán. Az előzetes várakozás szekszárdi győzelmet ígért, ám a házigazda szerepét betöltő, hatalmas szívvel és elszántsággal játszó Gödöllő Pirates (Kalózok) csapatának tagjai keresztülhúzták a többiek számítását.
A torna körmérkőzéses szakaszában városunk együttese 14-2-re verte a Vác Pandas alakulatát, 4-2-re múlta felül a Salgótarján Rascals különítményét, 6-0-ra elvérzett a Szekszárd Bad Bones egységével szemben, majd – hosszabbítás után – 14-12-re nyert a Kaposvár Golden Fox gárdája ellen. A döntőben ismét a Somogy megyeiek következtek, akik ellen 13-12 arányú győzelmet arattak a gödöllői kalózok, elhódítva ezzel az első helyet. A harmadik pozíciót a salgótarjániak szerezték meg, a Vác a negyedik lett, míg a szekszárdiak utolsóként zárták a gödöllői Aréna Kupát. A fenti eredménysor után nem volt véletlen, hogy a gödöllőiek két különdíjat is elhódítottak: övék lett a legjobb védősor, és Dániel Attila személyében a legjobb támadójátékosnak járó címet is Kalóz-csapattag érdemelte ki.