Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A hagyományokhoz híven idén is a Török Ignác Gimnáziumnál található Török Ignác szobornál emlékeznek meg az aradi vértanúkról Gödöllőn. A koszorúzással egybekötött rendezvény október 7-én, hétfőn 16.30 órakor kezdődik.
Az 1848/49-es szabadságharc bukása után, 1949. október 6-án, Aradon történt kivégzés során tizenhárom magyar honvédtiszt halt lőpor-, golyó-, illetve kötél általi halát. Köztük az 1795. június 23-án, Gödöllőn született Török Ignác is. A hadmérnöki végzettségű honvéd vezérőrnagy a hadbíróság előtt magyarságával igazolta a tettét, azt mondta: lelkiismeretem felment engem. A hadbíróság kötél általi halálra ítélte, hatodikként – a kötél által kivégzettek között másodikként – küldték a halálba. Földi maradványait 1932-ben találták meg, és az aradi emlékoszlop kriptájában helyezték örök nyugalomra.