Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Miként íz elmúlt két évben, idén is lesz Gödöllőt képviselő ló és lovas a szeptember 20-22. között a fővárosi Hősök terén immár hatodik alkalommal megrendezendő Nemzeti Vágtán. Városunkért Deli János Péter száll harcba, aki a domonyvölgyi Lázár Lovaspark kötelékébe tartozó Gátőr (Akitos Nonius 28) nyergében néz szembe a kihívással.
Szeptember 21-én, szombaton 13.30 órától tizenkét előfutamot rendeznek, futamonként hat versenyzővel. Minden futam első és második helyezettje jut tovább a vasárnap 11 órakor rajtoló középfutamokba. Itt négy darab ötfős és egy négyfős megmérettetés zajlik majd le, és csak a győztesek lesznek érdekeltek a 17.30 órakor kezdődő döntőben. A finálé első helyezettje 5 millió forintot nyer, valamint megkapja a vándordíjat, egy 1848-as huszárszablyát.
A Gödöllőt képviselő versenyző az utolsó, 12. előfutam 4-es pályájára nyert besorolást. Riválisai Súr (a Balatoni Vágta 2. helyezettje), Szentkirály (alanyi jogon), Ágasegyháza (a Hírös Vágta 1. helyezettje), Győrság (a Kisalföld Vágta 2. helyezettje) és Sepsiszentgyörgy (Székely Vágta indulója, alanyi jogon) lovasai lesznek.