Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A kapospont.hu tegnapi híre szerint hasmenésre és hányásra panaszkodtak a betegek Balatonlellén és környékén. Negyven embert láttak el az orvosok, közülük négyet kórházba is kellett szállítani. A szakemberek vírusra gyanakodnak, de még várják a laboratóriumi vizsgálatok eredményét.
Azzal együtt, hogy a legtöbb megbetegedés vélhetően egy kétcsillagos helyi hotelhez köthető, rákérdeztünk: voltak-e panaszok a gödöllői önkormányzat tulajdonában álló, 17 évvel ezelőtt botrányos körülmények között felújított balatonlellei gyermeküdülőben? Hatolkai Szaniszló, az egységet üzemeltető Kalória Kft. ügyvezető igazgatója megkeresésünkre elmondta: érdeklődött a létesítmény vezetőjénél, aki megnyugtatta, az ott étkezési ellátásban részesülők közül senkinek nem voltak gyomorbántalmakra utaló tünetei. Ettől függetlenül – tette hozzá az ügyvezető – körültekintően járnak el, és az alapanyagokat, miként eddig is, kizárólag megbízható forrásból szerzik be.