Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyar Kupa országos főtábla, 1. forduló: Pannonhalma SE – Gödöllői SK 0-3 (0-2)
A Győr-Moson-Sopron megyei II. osztályú Pannonhalma otthonában kezdte meg szereplését a Magyar Kupa országos főtábláján a Pest megyei elitbajnokságban érdekelt gödöllői tizenegy, amely esélyesként utazott a dunántúli településre. A kánikulával nem kellett megküzdeniük a csapatoknak, akik 25 Celsius-fok körüli hőmérsékletben, borús, szeles időben léptek pályára.
Annyi előre tudott volt, hogy a gödöllői formáció csak győzelemmel juthat a Magyar Kupa országos főtáblájának második fordulójába, hiszen döntetlen esetén nincs hosszabbítás, hanem az alsóbb osztályú egység – jelen esetben a Pannonhalma – lép tovább. Erre azonban esélye sem volt a derekasan küzdő hazai alakulatnak.
A gödöllőiek vezetőgólját a Veresegyházról a nyáron igazolt Kun György szerezte (7. perc), majd Somogyi Levente a 24. percben biztosan értékesítette a Smeló Dávid elleni, tizenhatoson belüli szabálytalanságért megítélt tizenegyest. A fordulást követően (49. perc) Varga Bence is betalált a pannonhalmi kapuba, amikor a szögletből beívelt labdát fejjel juttatta a vendéglátók hálójába.
Jenei Sándor csapata gyakorlatilag gond nélkül teljesítette az elvárást, és várhatja a jövő heti sorsolást, ami akár NB I-es együttest is akaszthat a gödöllőiek horgára.