Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Bár már dolgoznak a csomagolási hulladékokhoz kapcsolódó betétdíj-törvény előkészítésén, ebben a ciklusban még nem vezetik be az új jogszabályt. Ezt Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára jelentette be ma Gödöllőn.
A szakpolitikus Szent István Egyetem tudástranszfer központjában zajló, Új utakon a hazai hulladékgazdálkodás című kétnapos konferencián tartott megnyitó beszédében – többek között – elmondta, hogy a tárca kezdeményezésére a betétdíjas rendszer bevezetéséhez a költségvetés körülbelül 10 milliárd forintot biztosítana. Illés Zoltán hozzátette: a kötelező betétdíj bevezetése nem jelentene többletterhet a piaci szereplők számára, hiszen a vonalkóddal ellátott termékre rakódó forintok visszaváltáskor visszajárnak.
Az államtitkár közölte, szinte biztosra vehető, hogy ebben a választási ciklusban még nem alkalmazzák a betétdíj-törvény rendelkezéseit, és az is elhangzott, hogy a hulladékgazdálkodási ágazatot érintő döntések előkészítésénél és meghozatalánál a „tízmillió különböző érdek” közül a többség számára legjobb megoldásokat helyezi előtérbe a minisztérium. (forrás: kormány.hu)