Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ma délelőtt szavaztak az országgyűlési képviselők a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalról, aminek azt a feladatot szánják, hogy – egyeztetve a közműcégekkel – megvalósítsa a kormány rezsicsökkentő elképzeléseit. Egyes sajtóértesülések szerint a kétharmados parlamenti többséggel rendelkező Fidesz-KDNP frakció tagjai közül huszonhárman nem éltek a voksolás lehetőségével. Többek között Vécsey László, a gödöllői központú egyéni választókerület képviselője sem.
Vécsey Lászlót telefonon sikerült utolérnünk, hogy megtudjuk, mi volt az oka, hogy nem szavazott. A képviselő elmondta: bent tartózkodott az ülésteremben, de a szavazógép élesítéséhez szükséges kártyájával technikai problémák akadtak, ezért a rendszer nem regisztrálta a szavazatát, ami – mint jelezte – egyértelmű igen lett volna. Vécsey azt is hozzátette, bekapcsolódik majd abba az aláírásgyűjtési akcióba, amit a kormánypártok szerveznek a lakosság körében, kiállva a rezsicsökkentés szükségessége mellett.