Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ellentétben az ország számos középiskolájával, a gödöllői Török Ignác Gimnáziumban nem volt diáksztrájk december 19-én. Fábián Bertalan, a középfokú tanoda igazgatója érdeklődésünkre elmondta, hogy konzultált a tizenkettedikes, azaz, végzős osztályokba járó diákokkal, és arra az elhatározásra jutottak, helyben nem élnek a tiltakozás lehetőségével, hanem néhányan a fővárosba utaznak, hogy csatlakozzanak a demonstrálókhoz.
Külön sztori, hogy az 5. osztályosok (11 évesek) megkísérelték bojkottálni a matekórát a Török Ignác Gimnáziumban, ám tanáruk – teljes joggal – túl korainak érezte felbuzdulásukat, és beterelte őket a terembe.