Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Miként az ország felsőoktatási intézményeinek nagy része, a gödöllői központú Szent István Egyetem is bezárja kapuit az óév utolsó, illetve az új esztendő első napjaiban. A takarékossági (kényszer)intézkedés az állami támogatás zárolására vezethető vissza.
A Szent István Egyetemet sújtó 336 millió forint összegű zárolás, valamint a következő évre várható további elvonások miatt – a társintézményekhez hasonlóan – az egyetem takarékossági intézkedések bevezetésére kényszerül.
Az épületek üzemeltetési kiadásainak csökkentése céljából a 2012. december 22-e és 2013. január 6-a közötti időszakra dr. Solti László rektor munkaszünetet rendelt el. A halaszthatatlan ügyek zavartalan intézése érdekében a Rektori Hivatal és a Gazdasági Főigazgatóság ügyeleti rendet tart.
Az egyetem rektora felkérte az oktatókat, hogy a szünet időszakára vizsgát lehetőleg ne szervezzenek, továbbá felhívta minden egyetemi dolgozó figyelmét a fokozott energiatakarékosságra. A hallgatók tanulmányi kötelezettségeinek teljesítését – szükség esetén – a kollégiumban tartott vizsgákkal, illetve a vizsgaidőszak dékáni hatáskörben történő meghosszabbításával segítik elő – áll a Szent István Egyetem Kommunikációs Központjának érdeklődésünkre kiadott közleményében.