Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A borús, őszies hőmérsékletű időjárás sem tántorította el az érdeklődőket, akik szép számban várták, hogy bebocsássák őket a Gödöllői Királyi Kastélyba, az V. Gödöllői Vadásznap rendezvényeire.
A valamennyi korosztály számára gazdag programkínálattal meghirdetett eseményen vadászkürtök hangjára érkezett a kastély főbejárata elé Erzsébet királyné és kísérete. Sisi – pontosabban Szabó Dóra – lóhátról integetve köszöntötte a fogadására egybegyűlteket.
A nap folyamán számos attrakció (színpadi műsorok, ismeretterjesztő előadások, különféle bemutatók, illetve versenyek) szórakoztatta a publikumot. Köztük a vadétel-főző verseny is, ahol 14 csapat és baráti közösség mérte össze a tudását. A szakmai zsűri értékelésén kívül, a gasztronómia ételkülönlegességeket kedvelő látogatók is véleményt formálhattak a szabad tűzön főzött specialitásokról, hiszen szavazataik leadását kóstolás előzte meg. Az Udvari főszakács címet idén a blahai csapat nyerte el.