Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Önhibáján kívül került likviditási gondba a Művészetek Háza Gödöllő Közhasznú Nonprofit Kft. Az – előreláthatólag – átmeneti fizetési problémák enyhítése érdekében a tulajdonosi jogokat gyakorló önkormányzat 18 millió forintos kölcsönt biztosított az intézménynek.
Az összeget a pályázati pénzek leutalását követően azonnal, de legkésőbb 2012. augusztus 31-ig köteles visszafizetni a közkasszába a gödöllői kultúra és közművelődés házát működtető társaság. Az egyszerre sajnálatos és tanulságos történet hátterében az áll, hogy a Művészetek Háza több pályázaton is sikeresen vett részt, ám a szerződésekben foglaltaknak megfelelően beadott elszámolásokra eddig nem kaptak pénzt. Sőt, előleg-fizetési kérelmükre még választ sem.
Ugyanakkor, a jövő nyáron záruló pályázatok megvalósítása folyamatban van, így azzal összefüggésben kifizetési kötelezettségek terhelik a Művészetek Házát működtető gazdasági társaságot. Az előzetes számítások szerint az év végéig valamivel több mint 26 millió forintot kellene átutalniuk, hogy kiadásaikat rendezzék. Ekkora nagyságrendű tartalékuk azonban a makulátlan gazdálkodás mellett folytatott alaptevékenységből nincs, így kénytelenek voltak kölcsönért folyamodni a városvezetéshez.