Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tovább tart a gödöllői Benkó Réka egyeduralkodása a honi női kardvívók mezőnyében. A Gödöllői EAC versenyzője két évvel ezelőtt szerezte meg első felnőtt egyéni országos bajnoki címét, amit tavaly megvédett.
A 22 éves tehetség győzelmi szériája szeptember 24-én folytatódott. A londoni olimpiai részvételért is harcoló Benkó Réka a budapesti Gerevich Aladár Nemzeti Sportcsarnokban megrendezett – az októberi, cataniai (Olaszország) világbajnokságra való felkészülés érdekében előrehozott – viadalon ismét az ország legjobb női kardozójának bizonyult. Réka, leszámítva a selejtezőbeli megingásokat, végig magabiztosan versenyzett, és a döntőben 15-8-ra múlta felül a BSE-s Garam Nórát.
A férfiak megmérettetésén a Gödöllői EAC vívói két érmet szereztek. A finálét 15-12 arányban elvesztő Gáll Csaba a második, míg Gémesi Bence a harmadik helyen zárta az országos bajnokságot.