Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Közel 650 ezer forintot áldoz a városvezetés arra, hogy Gödöllő testvérvárosairól sétányokat nevez el a már részben megújult Alsóparkban. Településünk 15 testvérvárosából 14 lesz névadó, egyedül az ez irányú kapcsolatait városunkkal befejezni szándékozó dániai Hillerod marad ki a sorból.
A június 24-26. közötti Testvérvárosi Fesztiválra érkező vendégek már találkozhatnak a sétányok mellé egyfajta gesztusból kihelyezett kőtömbökkel. Összesen 28 darabbal, hiszen sétányonként kettőt-kettőt telepítenek, hogy mindkét irányból láthatók legyenek.
A Világfa előtt elhaladó út a Csíkszereda-sétány elnevezést kapja, a parkot a vasútállomás és a zeneiskola között összekötő járófelület nevén pedig Wageningen (Hollandia), Zywiec (Lengyelország), Dunaszerdahely (Szlovákia), Zenta (Szerbia) és Forssa (Finnország) osztoznak. Az elképzelés szerint 3 tájékoztató táblának is jut majd hely az Alsóparkban, ám ezeket később készítik el.
A képviselőtestület csak ma határozott a táblák létesítéséről, kitelepítésüket azonban már tegnap elkezdték a VÜSZI Kft. szakemberei. Az avatóünnepséget június 24-én, pénteken 17 órakor rendezik meg.