Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Táblás kerítések előnyei és telepítési tippek 2025-09-16 15:35:19 Ajánlott megismerni, hogy miért érdemes az ilyen térelemeket választani, és hogyan járulhatnak hozzá a biztonsághoz és praktikussághoz
Fokozódik a rendőri „jelenlét” a Deák téren 2025-02-28 16:26:43 Emléktáblát kap dr. Lumniczer Sándor sebészorvos, felszámolták a veszélyhelyzeti alapokat, pályázatra készül a Gödöllői Civil Kerekasztal Egyesület
Tábladöntés Gödöllő és Kerepes között 2023-01-03 10:59:09 A balul járt gépkocsi vezetője önerejéből hagyta el az alaposan összetört járművet. A helyi tűzoltók is segédkezték a balesetnél