Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Szabadság téren kívül a II. számú rendelőintézet (volt pártház) előtt és a Gábor Áron utca egy részén is kevesebb lett az erre a célra kialakított várakozófelületek száma. A belváros gépjármű-mentesített helyein mindenhol fizetnie kellett annak, aki ott állt meg az autójával. Feltéve, hogy talált magának szabad helyet.
A jövőben még nagyobb lesz az esély arra, hogy a Gödöllő centrumában kialakított fizetőparkolós övezetekben növekedjen a parkolási zsúfoltság. A Petőfi Sándor utca végén található murvás felületek, illetve a Művészetek Háza előtti és melletti terület ugyan enyhíthetne a problémán, ám ez utóbbi az idei esztendő első félévében, az uniós rendezvények miatt nem igazán biztosít majd szabad kapacitást. Nem javítja a körülményeket az sem, hogy a városközpont közintézményeinek dolgozói közül jó néhányan rendelkeznek ingyenes, döntően a Petőfi Sándor utcában érvényes parkolási engedéllyel.
Alternatív lehetőségként maradnak a mélygarázsok. Ezek közül a szálloda alattit főként a vendégek jogosultak használni. Egyedüli megoldást egyelőre a Kossuth Lajos utcából megközelíthető Tűztorony-ház és a könyvtár kombinált mélygarázsa jelent. Később esetleg a volt Rézgombos épülete helyén létesülő objektumé is. Más kérdés, persze, hogy a földfelszín elhagyása a mindennapi gyakorlatban mennyire lesz életszerű a gödöllői és az idelátogató autósok körében.
Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a fizetés és az üres hely keresése elől menekülők a Patak téri garázssornál, a Bajcsy-Zsilinszky és a Lumniczer Sándor utcákban, illetőleg a Palotakerten találnak menedéket járművüknek. Az ott élők legnagyobb „örömére”…