Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
2010. október 11. Négy évvel ezelőtt a gödöllői önkormányzat tagjai többségi szavazással zöld utat biztosítottak az iparosított technológiával épült lakóépületek energiatakarékos felújítására és korszerűsítésére vonatkozó önkormányzati pályázati támogatás feltételeiről szóló helyi rendeletnek.
Elvileg tehát meg lett volna a lehetősége annak, hogy az érintett társasházi közösségek bekapcsolódjanak az országosan meghirdetett, aktuális panelprogramba, ám a város költségvetésében a rendeletalkotás óta eltelt években egyszer sem képeztek anyagi fedezetet arra, hogy a települést irányító grémium pénzzel is beszálljon a sok helyen egyre aktuálisabbá váló rekonstrukciós folyamatba.
Ettől függetlenül, a közösségek – ha tehetik – minden lehetőséget megragadnak, hogy elsősorban a nyílászárók cseréjével, illetve homlokzati szigetelésekkel energiatakarékossá tegyék otthonaikat. Napjainkban is zajlanak ilyen jellegű beruházások a helyi lakótelepeken, aminek forrását részben a felújítási alap, részben pedig a kamattámogatott hitel képezi.
Választási ígéreteiben szinte minden jelölőszervezet megemlíti, hogy a jelenlegi állapotot ki kell lendíteni a holtpontról. A kérdés csupán az, hogy az október 3-a után hivatalba lépő gödöllői képviselőtestület tagjai milyen mértékű prioritást szánnak majd a szórólapokon kétségtelenül jól festő panelprogram-üzenetnek.