Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllőre költözik a mezőgazdasági múzeum 2025-06-10 11:05:02 A hírt Hankó Balázs kulturális és innovációs miniszter jelentette be a királyi kastély barokk színházában tartott sajtótájékoztatón
Elindult Soil4Nature projekt 2025-02-19 11:07:01 A program fő célja a megfelelő mezőgazdasági gyakorlatok közös kidolgozása a regeneratív mezőgazdaság előmozdítása
Rekordszámú gólyát köszönt a gödöllői központú egyetem 2023-07-27 13:23:01 A legtöbb, újonnan felvett hallgató városunkban kezdheti meg tanulmányait, a legmagasabb létszámmal a mezőgazdasági mérnöki alapképzés indulhat
A mezőgazdasági gépészet egy menő szakma 2022-04-13 10:24:08 A sikeres vizsgák és a diploma megszerzéséhez számos tankönyv segíthet az utadon, amit az egyetemek javasolnak
Gödöllői kategóriasiker az Év agrárembere versenyen 2020-02-09 08:38:44 Dr. Hentz Károly, a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépfejlődés-történeti Szakmúzeum igazgatója lett a legjobb az agrárgépész-jelöltek között
Egy gödöllői intézet kivégzéséről írt Ángyán József 2014-09-26 12:34:12 Szeptember 30-ával megszűnik a SZIE KTI, a fenntartható mezőgazdaság és vidékfejlesztés egyetemi képzési programjának 24 évet élt bázisa