Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Boldog 59. szülinapot, gödöllői városlakók! 2025-01-01 14:24:25 Fontos momentum volt a település életében, hogy a kedvelt kegy-, illetve nyaralóhellyé vált Máriabesnyő közigazgatásilag csatlakozott
Jó kezekben van Gödöllőn a helyi iparűzési adó? 2022-06-24 17:49:06 Az Állami Számvevőszék ellenőrzése nyolc pontban marasztalta el a helyi polgármesteri hivatal ez irányú, 2018 és 2020 közötti ténykedését
Sírástól az állandóságig 2020-09-30 10:39:15 Bővelkedett választási fordulatokban a gödöllői önkormányzatiság három évtizedes története, Gémesi azonban eddig legyőzhetetlen volt
Negyedszázados gödöllői önkormányzatiság 2015-10-14 11:14:08 1990. október 14-én dőlt el, hogy a tanácsrendszer után milyen összetételű képviselőtestület irányíthatja városunkat
Mit ér a közérdekű kérdés válasz nélkül? 2014-09-24 18:01:12 Bíróságon keresi igazát a fogyasztóvédelmi hatóság jogerős közigazgatási határozata ellen a Zöld Híd Régió Kft. Október 14-ére tűzték ki a tárgyalást