Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 22-24. között Győrben, a Liszt Ferenc Zeneiskola-Alapfokú Művészeti Iskola szervezésében rendezték meg a XI. Országos Maros Gábor Ütőhangszeres Szóló- és Duóversenyt.
Az egyfordulós, a nevezettek gyakorlati tudását feltáró kulturális megmérettetésen a gödöllői zeneiskola növendékei is részt vettek. A tanári különdíjban részesített Szitha Miklós által felkészített fiatalok közül a képen mestere balján látható Majoros Zalán (III. korcsoport, 2008. szeptember 1-je és 2010. augusztus 31-e közötti születésűek) és a balra látható Braun Áron (IV. korcsoport, 2008. szeptember 1-je előtti születésűek) első díjat nyertek, míg Szalai-Kökéndy Lóránt (IV. korcsoport) a másodiknak járó elismerést vehette át.
A versenyen a kötelező művek Solti Árpád: SnAir Suite for snare drum and piano 3. tétel T-REXpress tRAIN szóló kisdob változata (III. korcsoport), valamint James Campbell: Tork – Multi Percussion Solo (IV. korcsoport) voltak. Fotó forrása: facebook