Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 24-én nem mindennapi látványt nyújtott az a közlekedési baleset, ami a Dózsa György út és a Kossuth Lajos utca kereszteződésénél történt. Az esettel kapcsolatban sok találgatás látott napvilágot, és szerkesztőségünkhöz is futottak be kérdések azzal kapcsolatosan, hogy miként került az egyik jármű a másikra. Kérdéseinkkel megkerestük a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Osztályát, ahonnan az alábbi választ kaptuk:
Október 24-én 11 óra 50 perc körül Gödöllőn, a Dózsa György úton történt közlekedési balesetnek – az eddigi adataink szerint – a forgalomirányító jelzőlámpákhoz olyan sok köze nincs, tekintettel arra, hogy nem a kereszteződésben történt a baleset, hanem előtte. Egy Skoda Octavia típusú gépkocsi haladt a Dózsa György úton Szada felől Isaszeg irányába, amikor sávváltás közben összeütközött egy vele azonos irányba haladó Hondával. Az ütközés következtében a Honda korlátnak, majd a közeli jelzőlámpa oszlopának csapódott. A Skoda sofőrje könnyebben sérült. Ittasság, rosszullét nem merült fel, a baleset oka nagy valószínűséggel figyelmetlen vezetés volt. Fotó forrása: GDL.hu