Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Több eseményhez is riasztották a gödöllői hivatásos tűzoltókat az augusztus 23-ával kezdődő hét első napjaiban. Hogy milyen estekhez? Ez az alábbi, Csámpai Attilának, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjének hírportálunkhoz eljuttatott tájékoztatójából tudható meg.
• Öt méter mély kútba esett egy idős ember augusztus 23-án, a reggeli órákban Gödöllőn, az Aulich Lajos utcában. A gödöllői hivatásos tűzoltók létra és kötelek segítségével kimentették a kútból a bajbajutott embert, majd átadták mentőknek. A mentők az idős embert megfigyelésre kórházba szállították. Fotó: PMKI Gödöllő KvK
• Személygépkocsik ütköztek össze augusztus 23-án, a délutáni órákban Gödöllőn, a Szabadság úton. Az ütközés következtében az egyik autó az árokba csapódott. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd biztosították a helyszínt. Fotó: PMKI Gödöllő HTP
• Két személygépkocsi ütközött össze augusztus 24-ére virradóra az M3-as autópálya 24-es kilométerénél, Mogyoród közelében. Az összetört gépjárművek forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd megszüntették a forgalmi akadályt. Fotó: PMKI Gödöllő HTP