Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A tavalyi bronz után, idén ezüstérmet nyert Mészáros Eszter, a Gödöllői EAC olimpiai kvótával rendelkező sportlövője a juniorok 10 méteres légpuska számában a horvátországi Eszéken zajló Európa-bajnokság május 22-i nyitónapján. Szucsák László tanítványa a selejtezőből a legjobb eredménnyel (628,1 kör) került be a nyolcas döntőbe, ahol lengyel riválisa mögött a második helyen végzett.
Az ugyancsak gödöllői Klenczner Márton 615,6 körös teljesítménnyel a 25. helyet szerezte meg a junior puskások 10 méteres versenyszámában.
A kontinensviadalon a Gödöllői EAC sportlövő szakosztályát képviselő harmadik versenyző, Lovász Dorina a jövő hét második felében, a felnőttek között tarthat majd célra. Fotó: Földi Imre