Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
Október 23-án a délelőtti órákban zajlott le a városi megemlékezés-sorozat az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulója alkalmából. Ahogy azt megszokhattuk, idén is a gödöllői nemzetőrség egykori épületének (Bezsilla-villa) Szabadság út 9. szám alatt lévő kertjében a négy esztendővel ezelőtt felállított emlékműnél koszorúztak magánszemélyek, illetve az önkormányzat, a nemzetiségi önkormányzatok, a különböző helyi intézmények és szerveztek, valamint a politikai pártok képviselői.
Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest Vármegyei Főügyészség kiemelt figyelmet fordít az egészségügyi piacon megjelenő magán-egészségügyi szolgáltatók kapcsán a fogyasztói jogok betartására. Az ügyészség ellenőrzései e körben számos esetben jogsértést tártak fel, mondván: a magán-egészségügyi szolgáltató általános szerződési feltételei sok esetben tisztességtelennek tekinthetők – olvasható a vádhatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A 2018-as esztendőben február 9-én jelentkezett először – mindent egybevetve, tizenhatodszor – a TÉRFÉL, a Régió Plusz Televízió és a Gödöllői Hírek közös magazinműsora a sportról, Gödöllő sportjáról, illetve a gödöllői térség sportjáról. A várhatóan június közepéig tartó időszakban kétheti rendszerességgel készül új adás: elképzelésünk szerint mindegyikben legalább három, érdekes és aktuális témában várunk vendégeket a stúdióba.
Edzője fia a példaképe a gödöllői utánpótlás válogatott röplabdás lánynak Az évnyitó adás első részben Vecsey Fanni, a Penta-Gödöllői RC utánpótlás válogatott röplabdázója, és edzője, Grózer György osztotta meg gondolatait, arról, hogy a mindössze 14 és fél éves gödöllői lány meghatározó játékosa az áprilisi bulgáriai U17-es Európa-bajnokságra kijutott nemzeti csapatnak. Felfedtük Fanni két titkát is: példaképe edzője fia, kedvenc országa pedig a csupán 11 ezres lélekszámú óceániai szigetország, Tuvalu.
Őszintén, de pozitívan gondolkodva a helyi futsal-csapat gondjairól Az adás második részében dr. Lajos Attilával, a Covritas Futsal Team Gödöllő szakosztály-igazgatójával elemeztük az NB II. Keleti csoportjában szereplő együttes eddig, nem túl acélos teljesítményét. A szakvezető bízik a döntően fiatalokból álló csapat feltámadásában.
Egyelőre alkalmatlan az önkormányzati telek a röplabda-csarnok megépítésére Műsorunk harmadik fejezete főként a gödöllői röplabdások munkacsarnokáról és a TAO-támogatásban rejlő lehetőségekről szólt. Pánczél Ottó Péterrel, a Penta-Gödöllői RC elnökével jártuk körbe a témákat. A kritikus megjegyzésektől sem mentes interjú során – többek között – kiderült: az önkormányzat által kijelölt telek egyelőre nem alkalmas a fejlesztésre.