Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Egy leállósávon veszteglő személyautónak ütközött egy kamion az M3-as autópálya 33-as kilométerénél, Gödöllő közelében, július 29-én, az éjjeli órákban. A személygépkocsiban két ember tartózkodott, mindketten súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedtek, őket a mentők kórházba szállították. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a járműveket, majd biztosították a helyszínt. A teherautónak rakománya nem volt, sofőrje nem szenvedett sérüléseket – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP