Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Gödöllői HÉV-szakasz fejlesztés: két verzió maradt a kalapban

2013-09-26 14:07:42

Szeptember 26-i tanácskozásukon a gödöllői képviselőtestület tagjai – 11 igen és 2 nem szavazattal – egyetértettek az Elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése című megvalósíthatósági tanulmányban foglaltakkal, és felhatalmazták a polgármestert, hogy a költségvetési kérdéseket nem érintő, a projekt előrehaladását szolgáló lépéseket és tárgyalásokat megkezdje.

A képviselőtestület döntés gyakorlatilag lezárta azt, az idén év eleje óta folyó várospolitikai vitát, ami az M2-es budapesti metróvonallal összekötni tervezett HÉV gödöllői szakaszának 2014 után várható átépítésének, korszerűsítésének mikéntje gerjesztett. A szakemberek már a januári lakossági fórumon azt a verziót favorizálták, miszerint: településünkön megcserélődne a HÉV nyomvonala és a 3-as főút. Ezzel a változattal a polgármester vezette, a helyi önkormányzatban meghatározó többséggel bíró lokálpatrióta klubos városatyák azonosulni tudtak. Nem úgy, azok, akik – az ügyben petíciót is benyújtó – Vörös István Fideszes képviselő javaslata mellé álltak, mondván: a sínpárok föld alá süllyesztése lenne az egyetlen, a város hosszú távú érdekét szolgáló, a HÉV által okozott közlekedési anomáliákat véglegesen felszámoló megoldás Gödöllőn.

A most elfogadott határozati javaslat egyfajta salamoni döntésről szól. Nevezetesen arról, hogy a helyi képviselőtestület támogatja a szakértők által kiválasztott és a város közlekedésfejlesztési koncepciójának megfelelő változatot (sínpárok és 3-as főút cseréje), ugyanakkor támogatja a másik verziót (föld alá süllyesztés) is, amennyiben annak megvalósításához a pályázati eljárás során a megfelelő mértékű anyagi forrás elnyerhető.

Melyik változat mivel járna?
A szakértők által inkább helyeselt verzió megvalósulása esetén a 3-as számú főút és a HÉV vonala még a gödöllői külső szakaszon (Tessedik utca környékén) külön szintű módon helyet cserélnek a közlekedési területen belül, egyéb ingatlanokat nem érintve. Ez a verzió megoldja a belvárosi, forgalmas szintbeli útátjárók problémáját, ugyanakkor a munkálatok ideje alatt jelentős forgalmi átszervezések válnak szükségessé. A HÉV a belvárosba az autóbusz pályaudvar közelébe áthelyezett Szabadság téri megálló érintésével érkezik meg, nem akadályozva a frekventált közlekedési csomópontok átjárhatóságát. Ennek a változatnak a várható költségigényét 9,7 milliárd forintos összegben határozták meg.

A föld alá süllyesztés, vagyis a HÉV pálya gödöllői szakaszának „metrósítása”, más szóval: kéregvasút jelleggel történő kialakítása megoldja a Táncsics Mihály út, a Dózsa György út (Ady sétány) és a Szabadság út külön szintbeli keresztezését, azonban ebben az esetben a Szabadság téri megállót is a föld felszíne alatt kell megépíteni, miközben megszűnik a palotakerti megálló. A belvárosi problémák megoldása a település külső területén gondot okozhat, hiszen a helyi terepadottságok miatt a HÉV süllyedő pályaszakaszai fokozzák az elvágó hatást. Ennek a változatnak a kalkulált költségigénye megközelíti a 20,3 milliárd forintot.


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online