A gödöllői városvezetés tagjai november 20-i ülésükön felülvizsgálták és módosították a helyiadókról szóló önkormányzati rendeletet, ami 2026. január 1-jén lép hatályba. Az adónemek összegének emelését az önkormányzat gazdasági mozgásterének szűkülése, nevezetesen: a jórészt stagnáló bevételek és a növekvő kiadások közötti, főként az inflációnak köszönhető „rés” tágulása teszi indokolttá, valamint az, hogy van olyan adónem, aminek mértékéhez az elmúlt 5 (építményadó, telekadó, idegenforgalmi adó), illetve 10 évben (kommunális adó) nem nyúlt hozzá a képviselőtestület.
Egy híján 30 esztendeje, hogy Gödöllőre költözött Sándor Csaba, a sokak által „szendvicsemberként” ismert, a város mindennapi életének arculatához annak idején szokatlan újdonsággal hozzájárult fiatal, aki mára elhagyta az ötödik ikszet. Csaba nemrégiben azzal hívott fel, hogy egyre gyakoribban találkozik a fiatalok motiváció és tenni akarás nélküli mentalitásával, és szeretné, ha cseppet sem zökkenőmentes életútjának megismertetésével segíthetne nekik ezen változtatni. Ez volt az apropója és a kiindulópontja beszélgetésünknek, amiből – reményeink szerint – sok jó gondolat továbbvihető és számos következtetés levonható.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó OPUS ENERGETIKA Csoport gödöllői központi gázhálózati elosztóraktárának átadásával új időszámítás kezdődött a kelet-magyarországi régió energiaellátásának logisztikai támogatásában. A 2.700 négyzetméteren, több mint 1,1 milliárd forintból megvalósult beruházás stratégiai jelentőségű mérföldkő a térség energetikai biztonságának fejlődésében. A november 20-án lezajlott átadón dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere, valamint Konczné Kondás Tünde, az OPTESZ OPUS Zrt. vezérigazgatója is hangsúlyozta: az új fejlesztés hozzájárul az ország gazdasági erejének, emellett a térségi közösségek megtartó erejének növeléséhez is.
Miután a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról és gyorsforgalmi utakról és azok díjáról szóló 2020-as miniszteri rendelet alapján az autópálya-matricák árait minden évben az előző évi augusztusi inflációs adatok alapján szabják meg, 2026 január 1-jétől az alábbi, a gödöllői autósokat elsősorban az M3-as autópálya kapcsán érintő autópálya-matrica árak és büntetési pótdíjak lesznek érvényben. A tarifaemelkedés mértéke 4,3 százalékos.
● D1 kategória (legfeljebb 3.500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezetővel együtt legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és az általa vontatott pótkocsi) Napi országos – 5.550 forint (jelenleg 5.320 forint) 10 napos országos – 6.910 forint (jelenleg 6.620 forint) Havi országos – 11.170 forint (jelenleg 10.710 forint) Éves vármegyei – 7.190 forint (jelenleg 6.890 forint) Éves országos – 61.760 forint (jelenleg 59.210 forint)
● D1M kategória (motorkerékpár) Napi országos – 2.770 forint 10 napos országos – 3.450 forint Havi országos – 5.590 forint Éves vármegyei – 7.190 forint Éves országos – 61.760 forint
● D2 kategória (valamennyi olyan gépkocsi, ami egyéb díjkategóriába nem tartozik, és jogszabály alapján nem minősül útdíjköteles gépjárműnek) Napi országos – 7.890 forint 10 napos országos – 10.040 forint Havi országos – 15.820 forint Éves vármegyei – 14.370 forint Éves országos – 61.760 forint
● U kategória (a D2 díjkategóriába tartozó gépjárművek által vontatott pótkocsi) Napi országos – 5.550 forint 10 napos országos – 6.910 forint Havi országos – 11.170 forint Éves vármegyei – 7.190 forint Éves országos – 87.650 forint
A 2026. január 1-jét követő időszakra érvényes pótdíj mértéke valamennyi kategóriára: Alap pótdíj (60 napon belüli fizetés esetén): 26.640 forint ● Pótdíjkülönbözet összege 60 napon belüli fizetés esetén: 14.900 forint Emelt pótdíj (60 napon túli fizetés esetén): 91.780 forint ● Pótdíjkülönbözet összege 60 napon túli fizetés esetén: 47.180 forint
Gödöllő környékén, a Pest vármegyéhez tartozó szakaszokon az alábbi autópályákon kell úthasználati díjat fizetni: M3 – Budapest, Szentmihályi úti csomóponttól a hatvani csomópontig (43,5 km) M31 – nagytarcsai csomóponttól az M3-M31-es csomópontjáig (12,4 km) M0 – M1-M0 csomóponttól az M0-11-es úti csomópontig (77,2 km)