Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 16-i tanácskozásukon a gödöllői képviselőtestület tagjai két helyi általános iskola sportpályájának megújulási lehetőségével kapcsolatosan is döntöttek. Mindkét esetben – Hajós és Petőfi – a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért programjában pályázat útján elnyerhető támogatás megszerzésének reményében határoztak a városatyák. Lássuk a részleteket: Hajós iskola Pályázó: Gödöllő Város Önkormányzata Megújítandó pálya mérete: 20 x 40 méter Fejlesztés becsült költségigénye: bruttó 67.070.221 forint Elnyerhető támogatás összege: legfeljebb 30.000.000 forint Önrész: 37.070.221 forint (városi költségvetés általános tartalékából) Felújítás oka(i): az Isaszegi út mentén található területen jelenleg a régi, nem megfelelő lejtésű aszfaltburkolatra mintegy 10 éve telepített műanyag-elemes burkolat található. A burkolat jelentősen megkopott, csapadékos, nyirkos időben rendkívül csúszós, balesetveszélyes. A pálya körül nincs labdafogó-háló. Petőfi iskola Pályázó: Gödöllői Petőfisekért Alapítvány Megújítandó pálya mérete: 15 x 28 méter Elnyerhető támogatás összege: legfeljebb 17.000.000 forint Fejlesztés becsült költségigénye: bruttó 36.869.263 forint Önrész: 16.369.263 forint (városi költségvetés általános tartalékából), valamint 3.500.000 forint (alapítványi hozzájárulás) Felújítás oka(i): A Munkácsy Mihály útról megközelíthető sportpálya több évtizedes múltra visszatekintő aszfalt-burkolata nem megfelelő, felújításra szorul. A sérült, helyenként megsüllyedt burkolat bontása szükséges, majd megfelelő alépítményt kell kialakítani, amire a rekortán (műanyag) borítás elhelyezhető. A projekt keretében két darab új kézilabda-kaput is telepítenének a sportpályára.
A pályázatok benyújtási határideje október 17., péntek 16 óra. Sikeres kandidálás esetén a megvalósítás legkorábban 2026. január 1-jén kezdődhet, és augusztus 31-ig tarthat.