Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
- Csányi Sándorral olyan bejelentést teszünk, amit évtizedekig fognak emlegetni Gödöllőn és az egész országban – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök október 13-án, a reggeli órákban közösségi oldalán.
A kormányfő ezt követően a Gödöllői Királyi Kastélyba érkezett, ahol Csányi Sándorral, az OTP Bank és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Alapítvány kuratóriumi elnökével megállapodást írt alá városunk barokk ékességének átfogó felújításáról. A rendezvényen beszédet mondott Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Az OTP 50 millió eurós (mintegy 20 milliárd forint) közérdekű kötelezettségvállalását a kormány ugyanennyivel egészíti ki, ezáltal összességében 40 milliárd forint áll rendelkezésre, hogy a terv szerint 9 év alatt újra egykori pompájában tündökölhessen a gödöllői Grassalkovich-kastély.
A sajtótájékoztatót és az aláírási ceremóniát a Régió Plusz TV kamerái is rögzítették: