Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság körzeti megbízottjai szabadidejükben fogtak el egy lopás miatt körözött férfit.
Három gyanús férfira lett figyelmes augusztus 5-én, a reggeli órákban a szadai körzeti megbízott. Nyitrai Ákos rendőr törzsőrmester éppen szabadnapos volt, amikor Galgamácsa egyik utcájában azt látta, hogy egy trió egy üzlet előtti kerékpártároló körül ólálkodik. Felhívta a szintén szabadnapos munkatársát, Mogyorósi László rendőr törzszászlóst. A galgamácsai-vácegresi körzeti megbízott azonnal a társa segítségére sietett. Mindketten szolgálatba helyezték magukat és perceken belül kiderült, hogy a gyanú nem volt alaptalan. Igazoltatták a csapat tagjait, akik közül a váci Cs. Viktor ellen körözés volt érvényben. A 25 éves fiatalembert a balassagyarmati rendőrök lopás miatt keresték. Így a szabadnapos zsaruk az aszódi kollégákat is a helyszínre hívták, akik elfogták és előállították a tolvajt.
A két szemfüles rendőrt Lauda Zoltán rendőr dandártábornok, Pest vármegye rendőrfőkapitánya – Keresztély Károly rendőr őrnagy, gödöllői rendőrkapitány jelenlétében – jutalmazta meg példás helytállásáért, akik szolgálaton kívül is rendőri hivatásukhoz méltó módon cselekedtek. Forrás: police.hu